Neuris

Neurologopeda, Terapeuta Pedagogiczny

Ula Iwaniak

Mam to szczęście, że mogę łączyć swoją pasję z wykonywanym od 20 lat zawodem. Wspieram terapeutycznie dzieci z różnymi wyzwaniami rozwojowymi. Od zawsze ogromną radość czerpię z kontaktu z dzieckiem, a satysfakcję z kolejnych kroków, które pokonuje ono na drodze rozwoju mowy, komunikacji oraz umiejętności i technik szkolnych. Specjalizuję się w terapii opóźnionego rozwoju mowy, apraksji, afazji dziecięcej, jak również koryguję różne wady wymowy. Chętnie pracuję również z dziećmi i młodzieżą Zespołem Aspergera.Wspieram dzieci z grupy ryzyka dysleksji prowadząc terapię pedagogiczną. Pomagam również rodzicom niemowląt w ocenie przyczyn trudności w pobieraniu pokarmu i żywieniu. Oceniam prawidłowość funkcji jamy ustnej (oddychania, pozycji spoczynkowej warg, języka, żuchwy, mobilność języka). Pracuję miofunkcjonalnie zarówno z małymi dziećmi jak i młodzieżą w trakcie leczenia orodontycznego. Im dłużej pracuję, tym bardziej przekonuję się, że problemy z rozwojem mowy i komunikacji mają wieloczynnikowe podłoże. Nie da się zatem pracować logopedycznie bez uwzględniania warunków anatomicznych, fizjologicznych, psychicznych, emocjonalnych i środowiskowych. Często szukam wsparcia u innych specjalistów, uczę się od nich nowych technik, aby jak najskuteczniej pomagać swoim podopiecznym. Stosuję stymulację manualną w obrębie ustno-twarzowym, wykorzystuję techniki oddechowe Buteyki, elektrostymulację logopedyczną, elastyczny terapeutyczny taping logopedyczny wg Esther de Ru, wykorzystuje elementy Metody Krakowskiej ( stymulację mechanizmów lewopółkulowych, zasady programowania języka, naukę czytania metodą Symultaniczno-Sekwencyjną), metodę werbotonalną, techniki wspomagające właściwą artykulację (werbogesty i skojarzenia do mówienia), ćwiczenia mioterapeutyczne i integrację bilateralną. Codzienna praca i potrzeba sprostania potrzebom moich podopiecznych staje sie dla mnie źródłem inspiracji i poszukiwań nowych metod i strategii pracy terapeutycznej. Dysponuję sporym warsztatem pracy, bo dziecko najlepiej uczy się, utrwala mowę i inne umiejętności w zabawie, doświadczając przy tym pozytywnych emocji. Wg mnie kluczem do sukcesu terapeutycznego jest dobry kontakt i właściwa relacja z podopiecznym i jego rodzicem/opiekunem jak również empatia, umiejętność słuchania i otwartość na zgłaszane potrzeby. 

Prywatnie jestem mamą trójki dzieci w różnym wieku, co pozwala mi ze zrozumieniem spojrzeć na problemy z jakimi borykają się rodzice moich podopiecznych. Relaksują mnie spacery po lesie, bieszczadzkie szlaki i ciche morskie plaże. Lubię też spotkania w gronie przyjaciół i rodziny.